Klasa 4ds technik hotelarstwa z Zespołu Szkół Gospodarczych w Rzeszowie uczestniczyła w wycieczce dydaktycznej do Regionalnego Punktu Informacji Turystycznej, zlokalizowanego w Rzeszowskich Piwnicach. Celem wycieczki było zapoznanie uczniów z obowiązkami pracowników IT, rodzajem udzielanych informacji oraz współpracą hotelu z Punktem IT, który prowadzony jest przez Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną. Uczniowie dziękują Pani Agacie i Panu Wawrzyńcowi za bardzo ciekawe spotkanie. Oto jak opisują tą cenną lekcję.

„W czwartek w ramach lekcji obsługa gości w recepcji wybraliśmy się z klasą do punktu informacji Turystycznej, aby zobaczyć jak działa takie miejsce. Po wejściu do środka przywitał nas miły Pan, który razem ze swoją koleżanką zaczął opowiadać, na czym polega ich praca. Punkt Informacji Turystycznej to miejsce, gdzie turyści mogą otrzymać materiały informacyjne na temat atrakcji turystycznych, kulturalnych, a także bazy noclegowej i gastronomicznej gminy i okolic, warunkach klimatycznych oraz środkach transportu. Pracownik informacji turystycznej udostępnia przewodniki, mapy, katalogi, rozkłady jazdy. Aby dobrze wywiązać się z tych zadań, musi gromadzić odpowiednie informacje oraz stale je uaktualniać. W tym celu nawiązuje kontakty i współpracuje z właścicielami obiektów hotelarskich,  gastronomicznych, z przewodnikami turystycznymi itp. Pan również wspomniał, że pracownik informacji turystycznej powinien być osobą otwartą, umiejącą  łatwo nawiązać kontakty oraz  komunikatywną. Ważnymi cechami są również: podzielność uwagi, spostrzegawczość, refleks, odporność emocjonalna oraz zdolność samokontroli.
Podsumowując było to bardzo udane spotkanie, ponieważ miło spędziliśmy czas oraz mogliśmy się dowiedzieć dużo ciekawych rzeczy związanych z obsługą gości. Mam nadzieję, że będzie dużo więcej wyjść w takim towarzystwie”. /Magdalena/
Zapraszamy do galerii.

© Zespół Szkół Gospodarczych im. Mikołaja Spytka Ligęzy w Rzeszowie ⋅ 1919 - 2024