Ogólnopolski Konkurs Sztuka Przeobrażeń - podziękowania
Sponsorami uroczystości byli:
Prezydent Miasta Rzeszowa,
Hurtownia Galanteryjno- Tekstylno-Odzieżowa GTO,
Studio Mody Vissavi,
Producent Odzieży Męskiej Resconfex,
Producent Odzieży Damskiej Duet,
Pracownia Mody Ślubnej Afrodyta,
Producent Odzieży Męskiej MEN'SFIELD,
Biuro Nieruchomości Kwaśniak.
Dziękujemy naszym sponsorom, fundatorom nagród, komisji konkursowej, dyrekcji oraz nauczycielom gastronomii i hotelarstwa, którzy pomogli w organizacji tegorocznego Konkursu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i ich opiekunom, którzy przyczynili się do organizacji naszego konkursu i zapraszamy na kolejną edycję. A jaki był poziom konkursu i jak prezentowały się modelki w uszytych przez uczestników konkursu ubiory oceńcie sami. Zapraszamy do galerii.
Na stażu w Lizbonie
Właśnie rozpoczynamy nasz ostatni tydzień stażu w Lizbonie. Każdego dnia uczymy się nowych zwrotów w j. portugalskim, poznajemy lokalną kulturę i historię, a w wolnym czasie odpoczywamy.
Jak już pewnie wiecie, Lizbona i jej okolice mają sporo do zaoferowania- dlatego nie narzekamy na nudę. Tydzień rozpoczęliśmy wizytą w Belem, gdzie mogliśmy skosztować najsłynniejszych w Portugalii słodkich babeczek - Pasteis de nata.To właśnie tutaj wymyślono ich sekretną recepturę, która do dnia dzisiejszego jest jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic. Ciągle wspominamy ich smak:) Karty miejskie, których używamy w Lizbonie, uprawniają nas nie tylko do podróżowania autobusami, tramwajami, pociągami i metrem, ale również pozwalają na przeprawienie się promem na drugą stronę rzeki Tag i tak właśnie zrobiliśmy. Cacilhas, bo tak nazywa się miasteczko do którego dotarliśmy, ma naprawdę sporo do zaoferowania. Nie brakuje pięknych widoków, a nadbrzeżne budynki pokrywa wielobarwne graffiti.
Środa była dla nas czasem wolnym i szansą na nadrobienie zaległości, bo nawet będąc tak daleko od domu nie sposób uciec od obowiązków. Musimy sami robić pranie oraz dbać o porządek. Ale to chyba ma sens, bo do domu wrócimy dużo bardziej samodzielni. Pod koniec tygodnia mieliśmy możliwość odwiedzenia najstarszej części Lizbony, gdzie w wąskich uliczkach rozbrzmiewają tradycyjne pieśni Fado, a życie toczy się do późnych godzin nocnym. Była też możliwość przejażdżki najsłynniejszą windą w Lizbonie, która zabrała nas ponad dachy budynków, skąd o zachodzie słońca mogliśmy jeszcze raz podziwiać miasto.
Sobota i niedziela to czas odpoczynku. Poprzedni tydzień był pełen nowości. Chcieliśmy być wszędzie i wszystkiego spróbować:) Teraz wiemy, że musimy się też od czasu do czasu zatrzymać i naładować baterie- dlatego coraz częściej odwiedzamy plażę.. Nad ocean zabiera nas autobus, gdzie często spotykamy surferów, którzy upodobali sobie pobliskie wybrzeże. A potem już tylko słońce, szum oceanu i relaks. Pozdrawiamy z Lizbony :) Zapraszamy do galerii.
Podkarpackie Spotkania z Poezją i Piosenką
16.05.2023 odbyły się w WDK w Rzeszowie Podkarpackie Spotkania z Poezją i Piosenką. Naszą szkołę reprezentowały Giulia Bieszczad i Rosanna Grochmal z kl.4 GG w kategorii piosenka oraz Julia Grabowska z kl. 2 cs w kategorii poezja. Oprócz okolicznościowych dyplomów wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali sadzonki drzew.
|
![]() |
Wycieczka 2cs do Biura Informacji Turystycznej
Podczas zajęć z pracowni hotelarskiej udaliśmy się do Biura Informacji Turystycznej w Rzeszowie. Dowiedzieliśmy się tam wielu interesujących rzeczy, które zapewne przydadzą się nam w przyszłości, w wykonywanym przez nas zawodzie.
Moim zdaniem praca w takim miejscu jest bardzo ciekawa i każdy dzień wygląda zupełnie inaczej. Pracownik biura IT na pewno musi odznaczać się komunikatywnością, przyjaznym nastawieniem do klientów oraz znajomością szczególnie języka angielskiego na odpowiednim poziomie, umożliwiającym przekazanie podstawowych informacji turystom z różnych stron świata. Osoba zatrudniona w Biurze Informacji Turystycznej powinna odznaczać się szeroką wiedzą na temat wszelakich atrakcji oraz wartych do odwiedzenia miejsc. Ponadto, dodatkowym plusem jest posiadanie przez pracownika informacji na temat funkcjonowania: restauracji, lodziarni, hoteli, barów, kwiaciarni itp. świadczących usługi na wysokim poziomie. Często turyści potrzebują pomocy w rezerwacji biletów na różne atrakcje albo noclegu w hotelach, dlatego pracownicy muszą być przygotowani na takie okoliczności. Praca w Biurze Informacji Turystycznej jest dynamiczna i ekscytująca, ponieważ można pomóc innym w zdobyciu nowych wrażeń i poznaniu nowych miejsc. /Gabriela/
Dowiedziałam się również, że pracownicy Punktu Informacji Turystycznej prowadzą także statystyki na potrzeby Polskiej Organizacji Turystycznej. W roku 2022 turyści z 45 krajów świata odwiedzili punkt IT. /Dagmara/
Bardzo podobała mi się ta wycieczka i polecam to miejsce wszystkim. Mam nadzieję, że kiedyś tu zawitam i skorzystam z usług Piwnicy Rzeszowskiej, by poznać głębiej historię Rzeszowa. /Kamila/
Na koniec wycieczki zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Pracownicy podarowali nam drobny prezent na pamiątkę pod postacią ciekawej gry planszowej, przewodników i map, które z pewnością wykorzystamy nie raz na lekcji. /Weronika/ Zapraszamy do galerii.
Lekcja plastyki w BWA
OBRAZ BEZUŻYTECZNY – to tytuł wystawy pędzla Kacpra Dudka, którą w miesiącu maju obejrzały 2 klasy: 1bs oraz 1gs wraz z opiekunami. Ekspozycja miała miejsce w naszym zaprzyjaźnionym i ulubionym Biurze Wystaw Artystycznych. SYMBIOT BAŁAMUTNY, PIERWSZE KĄPANIE DUSZY PO RAZ TRZECI czy OBRAZ NIESKAZITELNY; już same tytuły obrazów świadczą o dużym poczuci humoru autora, mimo nieco smutnego przesłania ekspozycji.
Abstrakcja w tak wielkim formacie sprowokowała nas wszystkich do eksperymentu, by wyzwolić coś w rodzaju odwagi, by przełamać granice w ramach których funkcjonujemy. Szukaliśmy powiązań abstrakcji i realizmu, przeżyliśmy coś w rodzaju kosmicznej przygody, otworzyliśmy ramy naszego postrzegania rzeczywistości. Tytuł wystawy "Obraz bezużyteczny" to nieco smutny głos Kacpra Dudka, który maluje ponieważ czuje swój wewnętrzny imperatyw, ale co się stanie z tymi obrazami po śmierci? Część z nich zapewne stanie się bezużyteczna, niestety. Zapraszamy do galerii.
Wycieczka 4ds do Biura Podróży TRAMP
W ramach zajęć z hotelarstwa po raz kolejny udaliśmy się całą klasą na wycieczkę, tym razem do Biura Podróży TRAMP przy Alei Józefa Piłsudskiego w Rzeszowie. Pan, który pracuje w turystyce od 30 lat jako organizator podróży, przewodnik i pilot wycieczek, opowiadał nam o swojej pracy.
Dowiedzieliśmy się jak tworzyć plan wycieczki, jak wygląda tzw. teczka imprezy turystycznej, na czym polega współpraca pilota z kierowcą autokaru i biura podróży z obiektami noclegowymi. Osoba, która chciałaby pracować w takim miejscu musi posiadać bardzo rozległą wiedzę na temat atrakcji turystycznych, zdolności organizatorskie, być miła, komunikatywna oraz odpowiedzialna. /Martyna/
Bardzo podobało mi się to spotkanie, dowiedziałam się wielu ciekawych informacji m.in. że przewodnik turystyczny jest to praca nie tylko przy komputerze, ale przede wszystkim w terenie. Jeżeli ktoś naprawdę kocha zwiedzać, podróżować to jest to zawód dla niego. Oby więcej takich spotkań. /Wiktoria/
Spotkanie z pracownikiem biura odbieram bardzo pozytywnie, przyjemnie się go słuchało i było ciekawe. /Zuzanna/ .
Pierwszy tydzień w Portugalii
Mieszkamy w samym centrum Lizbony, niedaleko stacji metra. Pokoje są przestronne, a śniadania bardzo smaczne i urozmaicone. Portugalczycy zawsze zaczynają swój dzień od czegoś słodkiego, dlatego stoły są pełne wypieków.
Pierwszy dzień w pracy nie był dla nas łatwy, bo nie wiedzieliśmy do końca czego możemy się spodziewać. W głowie było pełno pytań. Czy będziemy zrozumiani? Czy ktoś nam pomoże? A co, jeśli nie damy rady? Na szczęście wszystkie nasze obawy zostały szybko rozwiane. Portugalczycy są pod wrażeniem naszych umiejętności i bardzo często sami się czegoś od nas uczą.
Po pracy zawsze wspólnie wyruszamy zwiedzać Lizbonę. To piękne miasto jest pełne tajemnic, krętych uliczek i historii. Lecz Lizbona to nie tylko zabytki, ale również tętniąca życiem metropolia, która bez żadnych kompleksów może rywalizować z najwspanialszymi stolicami naszego kontynentu. Portugalczycy są bardzo przyjaźnie nastawieni, zawsze uśmiechnięci i pomocni. Widoczne są pewne różnice kulturowe, ale już po tygodniu tutaj zaczynamy wszystko lepiej rozumieć. Nikogo nie dziwi już fakt, że w środku dnia zamykane są na czas sjesty sklepy, a wszystko otwarte jest prawie do północy.
Pierwszy weekend w Portugalii spędziliśmy odkrywając okolice Lizbony. Dotarliśmy nawet do najbardziej na zachód wysuniętego miejsca w Europie- przylądka Cabo da Roca. Niedziela była za to bardzo leniwa. Dzień ten spędziliśmy na plaży zbierając siły na kolejny tydzień. Pogoda jest doskonała. Od przyjazdu nie spadła nawet kropla deszczu, ale czasami zimny wiatr od oceanu daje nam się we znaki. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć. Trzymajcie za nas kciuki:)
Kurs wizażu - makijaż ślubny
Nasze stylistki z klasy 1ks ciągle uczą się czegoś nowego. Tym razem uczestniczyły w kursie wizażu, którego tematem przewodnim był makijaż ślubny. Dziewczyny utrwaliły sobie wiedzę, którą już posiadają na temat robienia makijażu oraz dowiedziały się, na co należy szczególnie zwrócić uwagę wykonując makijaż ślubny. Co zaakcentować, jakie kolory dobrać, jak utrwalić taki makijaż. Same również wykonywały takie makijaże sobie nawzajem. To kolejna zdobyta wiedza, nowe umiejętności i wielka frajda, bo która z nas nie lubi mieć profesjonalnie zrobionego makijażu?
Serdecznie dziękujemy pani Iwonie Pięknik za przeprowadzenie warsztatów! Pani Iwonka współpracuje z nami już od pewnego czasu i chętnie dzieli się swoją ogromną wiedzą i umiejętnościami. Dziękujemy również marce Pierre René za kosmetyki, z którymi mogłyśmy pracować podczas warsztatów. Zapraszamy do galerii.
Praktyki klasy 3cs – pierwsze doświadczenie zawodowe w branży hospitality
Czterotygodniowe praktyki zawodowe w branży Hospitality odbyli uczniowie z klasy 3cs technik hotelarstwa. Było to ich pierwsze tego typu doświadczenie zawodowe. Oto jak uczniowie opisują to niezwykłe przeżycie.
Moje pierwsze praktyki, odbyłam w Hotelu Czarny Potok **** znajdującym się w Krynicy Zdrój. Były to praktyki wyjazdowe, więc zapewniono mi nocleg, śniadania oraz obiadokolacje. Na własny koszt musiałam zapewnić sobie jedynie transport na miejsce i z powrotem. Pierwszego dnia poinformowano mnie o stanowiskach na jakich odbędą się moje praktyki, a także wskazano pokój, w którym spędzę następny miesiąc. Hotel jest bardzo duży, bo składa się z 9 budynków i łatwo się w nim zgubić. Mimo, że po budynkach umieszczone są znaki, które ułatwiają przemieszczanie się po obiekcie, nie raz miałam problem, żeby znaleźć odpowiednie biuro lub pomieszczenie. Na 2 tygodnie zostałam przydzielona do działu housekeepingu, gdzie pierwsze 3 dni pomagałam paniom pokojowym, z którymi wykonywałam w jednostkach mieszkalnych sprzątanie gruntowne, na czysto oraz przy gościu. Następne kilka dni pomagałam w pracach porządkowych paniom basenowym, ponieważ niedawno zakończył się tam remont, spowodowany pożarem. Pracowałam również na restauracji podczas śniadań. Kolejne tygodnie spędziłam na recepcji, gdzie nauczono mnie kodować karty, wymeldowywać gości i obsługiwać program hotelowy. Oprócz tego segregowałam też karty rezerwacji, wyciągi z kont, układałam segregatory, drukowałam bilety na basen oraz układałam dokumenty takie jak: przesunięcie magazynowe, depozyt a także ubierałam w hotelowe koszulki misie rozdawane dzieciom przy procedurze check-out gości. W ostatni dzień praktyk kierownik hotelu ocenił moją pracę i zaangażowanie na ocenę celującą a pani dyrektor hotelu wystawiła referencje. Całe praktyki były bardzo przyjemne. Uważam, że dużo się nauczyłam i dowiedziałam, poznając wszystkie działy w hotelu. /Wiktoria/
... i ciąg dalszy
Podczas praktyki zawodowej w Hotelu Grand Rzeszów**** czułam się podekscytowana i zmotywowana, bo praca w tak prestiżowym hotelu jest dla wielu osób marzeniem. Jednocześnie, poznałam bardzo dużo osób z zagranicy i zauważyłam, że są bardzo mili. Praca w hotelu może być bardzo satysfakcjonująca, ponieważ pozwala na nawiązywanie kontaktów z ludźmi z całego świata, a także na zdobycie cennych umiejętności, takich jak obsługa klienta, organizacja pracy czy zarządzanie czasem. Za rok planuje tam się znów wybrać dlatego, że zdobyłam dużo doświadczenia i nauczyłam się otwartości do ludzi. /Julia/
Praktyki w Hotelu Hubertus*** w Rzeszowie były bardzo intensywne i wymagające, ale jednocześnie cenne dla mojego rozwoju zawodowego. /Ania/
Praca w Hotelu Fryderyk** w Rzeszowie nauczyła mnie pracy w zespole, cierpliwości, oraz dała mi szanse na odrobinę "wolności". Pokazała mi jak to jest pracować i mimo, że w niektórych momentach było ciężko to bardzo dobrze wspominam czas, który spędziłam w tym hotelu. Za rok planuje się tam znowu wybrać, ponieważ poznałam bardzo fajnych i profesjonalnych ludzi oraz zdobyłam nowe umiejętności. /Julia/
Praktykę odbywałam w Hotelu Metropolitan w Rzeszowie, jest to hotel czterogwiazdkowy. Pierwszego dnia zostałam zapoznana z zasadami bhp, pracowałam w godzinach od 8.00 do 14.00 Podczas pobytu na recepcji spotkałam sławnych ludzi ze świata sportu i kultury, m.in. brytyjskiego boksera oraz aktora Krzysztofa Czeczota. /Karolina/
W Borach Tucholskich
W dniach 07.05. -10.05.23 r. nasi uczniowie wraz z opiekunami aktywnie spędzali majówkowy czas w Borach Tucholskich w miejscowości Swornegacie na Kaszubach. Na miejsce pojechali nocnym pociągiem PKP IC i mieli okazję spać w przedziałach z kuszetkami. Po dotarciu na miejsce zostali zameldowani w pięknych nowych domkach otoczonych lasem iglastym czyli borem. Po południu nasi turyści mieli okazję sprawdzić swoją orientację w terenie oraz umiejętność czytania map. Do pokonania mieli 8 kilometrowy odcinek gry terenowej pt. "Poznaj i chroń Zaborski Park Krajobrazowy" wzdłuż Jeziora Witoczno. Świetne poradzili sobie z tym wyzwaniem, odnaleźli i rozwiązali wszystkie rebusy oraz dotarli szczęśliwie na metę.
W drugi dzień młodzież sprawdziła swoje możliwości pływając kajakami. Do pokonania mieli niesamowicie malowniczy odcinek rzeki Brda liczący około 14 km. Słoneczko przez cały spływ kajakowy im dopisywało, a czas spędzony bardzo aktywnie podobał się młodzieży.
W trzecim dniu pobytu kajaki zostały zamienione na rowery. Trasa biegła Kaszubską Marszrutą, Parkiem Narodowym "Bory Tucholskie" i liczyła około 50 km.
W ten sposób uczniowie mieli sposobność poznać w praktyce kolejny rodzaj turystyki kwalifikowanej. Oprócz aktywnie spędzonego czasu młodzież uczyła się samodzielności, zaradności, samodyscypliny, współdziałania i wzajemnej pomocy.
Łącznie w ciągu 3 dni uczniowie pokonali pieszo, kajakiem i rowerem około 80 km. To były trasy o różnym stopniu trudności. Zmęczeni, ale szczęśliwi w środę po całodziennej podróży pociągiem IC dotarli do Rzeszowa. Na takich wycieczkach młodzież ma okazję nauczyć się także jak w praktyce wygląda programowanie wycieczek, planowanie połączeń komunikacyjnych i łączenie różnych środków lokomocji ze sobą. Młodzież sprawdziła się fantastycznie. Zapraszamy do galerii.
Lekcje hotelarstwa w Regionalnym Punkcie Informacji Turystycznej
Klasa 4ds technik hotelarstwa z Zespołu Szkół Gospodarczych w Rzeszowie uczestniczyła w wycieczce dydaktycznej do Regionalnego Punktu Informacji Turystycznej, zlokalizowanego w Rzeszowskich Piwnicach. Celem wycieczki było zapoznanie uczniów z obowiązkami pracowników IT, rodzajem udzielanych informacji oraz współpracą hotelu z Punktem IT, który prowadzony jest przez Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną. Uczniowie dziękują Pani Agacie i Panu Wawrzyńcowi za bardzo ciekawe spotkanie. Oto jak opisują tą cenną lekcję.
„W czwartek w ramach lekcji obsługa gości w recepcji wybraliśmy się z klasą do punktu informacji Turystycznej, aby zobaczyć jak działa takie miejsce. Po wejściu do środka przywitał nas miły Pan, który razem ze swoją koleżanką zaczął opowiadać, na czym polega ich praca. Punkt Informacji Turystycznej to miejsce, gdzie turyści mogą otrzymać materiały informacyjne na temat atrakcji turystycznych, kulturalnych, a także bazy noclegowej i gastronomicznej gminy i okolic, warunkach klimatycznych oraz środkach transportu. Pracownik informacji turystycznej udostępnia przewodniki, mapy, katalogi, rozkłady jazdy. Aby dobrze wywiązać się z tych zadań, musi gromadzić odpowiednie informacje oraz stale je uaktualniać. W tym celu nawiązuje kontakty i współpracuje z właścicielami obiektów hotelarskich, gastronomicznych, z przewodnikami turystycznymi itp. Pan również wspomniał, że pracownik informacji turystycznej powinien być osobą otwartą, umiejącą łatwo nawiązać kontakty oraz komunikatywną. Ważnymi cechami są również: podzielność uwagi, spostrzegawczość, refleks, odporność emocjonalna oraz zdolność samokontroli.
Podsumowując było to bardzo udane spotkanie, ponieważ miło spędziliśmy czas oraz mogliśmy się dowiedzieć dużo ciekawych rzeczy związanych z obsługą gości. Mam nadzieję, że będzie dużo więcej wyjść w takim towarzystwie”. /Magdalena/ Zapraszamy do galerii.
Strona 2 z 2